Asiakaspalvelu suljettuna 1.10.2020 alkaen

Puhelinpalvelu toimii normaalisti ti, ke ja to klo 9 – 15. HUOM! Uudet ajat.
Puhelinaikana on mahdollista jättää myös takaisinsoittopyyntö.

Mikäli asiasi vaatii henkilökohtaista käyntiä kassassa, varaa aika puhelinpalvelusta.

Hakemukset voi pudottaa edelleenkin postiluukkuun. Tyhjennämme postilaatikon päivittäin.

Terveydenhuollon maksukattoon kuuluvia laskuja voi toimittaa maksamattomana ennen eräpäivää, kirjoita laskuun MAKSAMATON.

Jos lasku on maksettu toimita lasku ja kuitti. 1.10.2020 alkaen toimitetuissa laskuissa riittää, että laskuun kirjoitettu MAKSETTU.
Huom. Lääkelaskelman mukana pitää olla aina alkuperäinen apteekkikuitti.

 

Lisäetuuksien käsittelytilanne

Sairauskassaan saapuneiden lisäetuushakemuksien arvioitu käsittelyaika on saapumispäivästä n. 4 viikkoa. Puutteelliset hakemukset palautetaan postissa käsittelyn yhteydessä.

Seuraavaksi käsittelyyn menevät 4.2.2021 saapuneet paperihakemukset ja 2.2.2021 saapuneet Iris -hakemukset.

Iris sähköinen asiointipalvelu

Iris sähköinen asiointipalvelu on siirtynyt Suomi.fi tunnistautumiseen.

Kirjautuminen tehdään vahvoilla suomalaisilla tunnistusvälineillä,
(tukee verkkopankkitunnistamista, mobiilivarmennetta ja varmennekortteja).
Tarkemmat vaihtoehdot löytyvät palvelun ohjeista.

Tunnistautumisen jälkeen palaat takaisin Iris-palveluun, ja sinut kirjataan automaattisesti sisään .

Uusi käyttäjä: kun olet tehnyt tunnistautumisen Suomi.fi palvelun kautta, pystymme aktivoimaan E-Asiointisi voimaan (voi mennä muutamia päiviä)

Iris palvelu löytyy osoitteesta   https://ktvkassa.omasairauskassa.fi

Kaikkien etuuksien hakuaika 6 kk

Huomioithan, että sairauskassan lisäetuuksien hakuaika on joko maksu- tai eräpäivästä kuusi (6) kuukautta alkuperäistä kuittia vastaan. Kelan etuuksien hakuaika on maksupäivästä kuusi (6) kuukautta.